söndag 25 september 2016

September Weekend


Fredagen var en ledig dag för många i Storbritannien, men inte för Olle som jobbade "hårt" hela dagen (alla cheferna var lediga, så Olle och Sandra - de enda som jobbade i hans team - satt mest och pratade och småjobbade under dagen). Han tog en kort paus för att luncha med mig på stan också, efter att jag kommit från universitetet där jag spenderade morgonen/förmiddagen med att söka jobb. Som alltid var jag först där efter att ha lämnat Olle vid tunnelbanan, och under en och en halv timma var otroligt tyst och trevligt. Tyvärr höll det inte längre, jädrans nya studenter...

Sista veckodagens soluppgång.

Mysig morgonfrulle med tända ljus och Olles goda bröd.

Mitt, bara mitt bibliotek!


Matsäck är viktigt att ha med, både flytande frukt, kaffe & vatten.

Holländska marknaden var i stan, och de bjöd på massor av olika matalternativ. 




Till slut valde Olle en känguruburgare, och jag en otroligt svåräten tysk korv.

Det blev en fudge till efterrätt, både efter lunchen och
 middagen. Och jävlar vilka klumpar det var!


Efter lunch blev det en prommis runt halva stan för mig, jag missade biotiden så jag tänkte att jag kunde upptäcka lite nya gator i väntan på Olle skulle sluta. Som alltid bjöd Glasgow på finfin gatkonst...



Innan Olle äntligen kom hann jag med en kopp varm
 choklad - med äppelsmak. Regnet hade precis börjat falla,
och det var liiiite väl kallt för att fortsätta vandra runt planlöst ute.

Middagsdags efter en regnig hemresa med Olle: vitlöksgratinerad majs och sötpotatis-stackers.



Dagens inhandlade fudge, med en lime som storleksjämförelse.

Medan Olle satt duktigt och studerade fixade jag chokladmousse med småbitar.

Igår ösregnade som sagt större delen av dagen bort. Vi var uppe tidigt och lämnade huset en liten sväng medan regnet fortfarande var lätt för en löptur i parken, men sedan husarresterade vi oss själva inne, det var verkligen inte trevligt utanför fönstren... Stackars Coco hade anordnat en tur med en kompis till Luss vid Loch Lomond där det regnade ännu mer, så de fick mest sitta inomhus och fika...

Trevlig vädervecka vi ser fram emot...

Hemma i Sverige var det en stor dag igår: "lilla" Ludde blev den andra av två syskonbarn som firade en höstig födelsedag. Go-unge!

Vi firade med snacks-middag och tropisk G&T framför superdåliga Batman v Superman sent på kvällen när vi äntligen kunde förmå oss att laga "mat".

Guava går förvånansvärt bra med gin!

Jag fixade grönsaksstavar, medan Olle friterade kalkon.

EFT: Elgson Fried Turkey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar