söndag 25 september 2016

Promenadväder

Igår hade vi ösregn utan slut, men idag har solen varit ute en sväng. Det stoppade dock inte regnet, det fortsatte från blå himmel! Under veckan har vi haft rätt hyfsat väder, och jag har utnyttjat detta till max med lååååånga promenader. I onsdags morse tog jag först en tur med Olle till tunnelbanan, och sedan en snirklig väg hemåt. Inte värt det, jag fastnade i världens backe...


...utsikten var hyfsad högt däruppifrån i alla fall.



Efter en snabb grötfrukost blev det en till prommis, den här gången till stan för att göra ett besök på bion. Jag tog den sceniska rutten även den här gången och fick således pinna på bra för att hinna till min film. Jag såg nya WWII-rullen Anthropoid med Jamie Dornan & Cillian Murphy, en väldigt fint gjord och skådespelad film om Tysklands involvering i Tjeckien.


Det var soligt längs floden, så det var värt stressen.






Efter filmen blev det en snabb tunnelbanetur hemåt, för att jag skulle hinna laga mat till Olles hemkomst. Det var GIF-match så han kom direkt in och fram till TV:n. Tyvärr blev matchen lite av en besvikelse, men jag tröstade med en episod GBBO senare!



Som medicin mot den nykomna kylan ute åt vi varm skink- och tortellinisoppa inne, med tända ljus överallt. Myspys!



Choklad- och kanelljus, Olle favoriter.


Bakeoff bjöd på smördeg, paj och filo.



Skotskt tema!





Mel var lite småsugen på baklava...


Ännu en prommis, ett biobesök och kvällsmys blev det under torsdagen då jag först vandrade runt stan i väntan på att min film skulle börja - den här gången Hell or Highwater, en tråkig men hyfsat välgjord film om bankrånare i Texas - och sedan hemåt med Olle efter att filmen var färdig. Olle var glad och nöjd så klart, speciellt då vi stannade på universitetet på väg hem för att mumsa munkar.


Äntligen mössväder! Då kan jag använda min nya basker som Olle välgörenhets-shoppade åt mig för någon vecka sedan.

Mot stan!

De nyrenoverade tunnelbanestationerna är riktigt fräscha och skiner i solen.


Hela city-promenaden var full av bubblor.



Paperchase hade börjat med både påsk- och julgrejer, hela övervåningen var full. Lite för tidigt kan man ju tycka, men det var mysigt ändå, hela övervåningen var full!




Nästa stopp var Buchanan Galleries där jag handlade munkar på nyöppnade Krispy Kreme...


Maple crunch, Nutella & jordgubbsglaze.


...och så blev det ett research-besök på godisaffären. Det är ju snart Halloween (och någons födelsedag)!




Speciellt den klargröna och orangea drycken skulle passa bra med ett Halloween-tema.


I väntan på filmen kikade jag in några fler av de nya ställena i gallerian också, och så Lego-affären (inte ny, men fortfarande rolig!).


Lösvikts-Lego!


Alla var glada och nöjda på picknick-pausen. Tills munkarna tog slut...

Snabb pestopasta till middag...

...och nybakt bröd till kvällsfikat. Olle satte en deg och är vi kom hem från kvällsprommisen var degen på väg ut!



Med te och dipp eller ost var fikat komplett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar