tisdag 13 september 2016

Fika 2.0

Så var befann jag mig medan Olle stöttade Giffarna hemma i soffan? Jo, jag styrde kosan mot Nialls lägenhet där jag, James, Laura och Niall satt och fikade knytkalas-style ett tag, och där jag sedan blev kvar till elva på kvällen... James och Laura drog ganska samtidigt vid halv fem, medan jag liksom blev kvar på en soffa med Niall, och fikat blev till pizza och öl. Mysigt! 



Hela veckan har jag bakat och bakat och bakat... Jag försökte mig på en karamelltoppad äppelkaka, men det gick sådär. Jag tog till lite frosting för att täcka upp toppen.





Största framgången kom med chokladbakningen, jag testade ett jättegott nytt brownie-recept med lite öl och jordnötssmör.









Förutom ett nytt recept lagade jag även en vanlig gammal kladdkaka som back-up, fast med lite av en körsbärig twist...





Fortfarande barbent väder när dagarna är soliga, bara att passa på!

Fika-time baby! Självklart med svenne-hattarna på plats.

Niall hade bakat flapjacks (som inte var brända den här gången) och köpt cherry bakewells,
medan Laura kom med överblivna födelsedagstårtor och James med absolut ingenting!

Klockan blev halv tio och mörkret föll runt oss så vi bestämde
 att det var dags för middag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar