lördag 17 september 2016

Finfredag

Igår var det fredag, och en solig sådan här i Glasgow. Olle knatade till jobbet tidigt och jag slog följe, i alla fall till universitetet. Ibland kan det vara skönt med lite omväxling när man sitter och skriver jobbansökningar... Jag hamnade på Starbucks i ca 3 timmar, och där satt jag och slavade med ett personligt brev som skickades in precis innan min deadline klockan 12. Pfew!


Instrumentellt soundtrack (så man slipper de andra kundernas smaskande) och fika för att hålla motivationen uppe.

Jag gjorde mig iordning ordentligt dagen till ära för en
 gångs skull, jag hade nämligen möte senare under dagen...

Olle däremot hade "Casual Friday" och bar skitiga jeans & munkis.
Såsom han trivs bäst!

Efter att ansökan var inskickad hade jag lite dötid att spendera bort till mötet klockan halv två, så jag filosoferade runt West End i solen med min kamera, som alla nollor och deras turistande föräldrar.

Först styrde jag kosan mot Kelvingrove...

...förbi mitt älskade Uni...




...och fram till museet. Som sagt var jag där tillsammans med ett gäng turister, stan är full just nu!


Jag lämnade sedan arkitekturen bakom mig och vandrade mot parken.


Parken var full av soldyrkare och skuggläsare, inte en ledig bänk i sikte!

Frukterna har börjat komma, men de är inte alls av imponerande storlek...


Körsbär eller äpple? Äpple, förvånansvärt nog...


Efter park-sightseeing hade jag äntligen fördrivit nog med tid för att kunna gå till mitt möte. Vad var det då för möte? Jo, jag har blivit tillfrågad om att hjälpa till med att organisera lite aktiviteter och en karriärs-mässa på en skola som ska hålla en mat- och dryckvecka, med lite fokus på mikrobiologi. De var ute efter någon med expertis och gärna en kvinnlig forskare som kan agera förebild för unga tjejer (de tycks inte välja vetenskapsrutten lika ofta som män), och hjälper så gärna till. Så där satt jag och diskuterade strategier i ca 40 minuter och vilade fötterna med en mugg te och två lärare mittemot mig, och sedan bar det av igen. Solen fick mig att gå en lång omväg in till stan, så när jag väl kom fram var fötterna helt döda. Dessutom släpade jag på alldeles för mycket packning nu, jag gjorde misstaget att gå in i en av grönsakshandlarnas bodar (Great Western Road är fullt av delis, grönsaks- och blomsterhandlare etc, med så fina och fräscha grejer) ch så klart kunde jag inte komma därifrån utan att handla. Tur att Olle slutade tidigt (för att hinna hem till Giffarna) och kunde hjälpa till på vägen hem.

Mot stan & Olle!


Olle slutade halv 5 så jag hann med lite fönstershopping. Det mesta av tiden spenderades på Mandors, där jag inte varit på länge nu. 







Efter att jag hämtat upp Olle blev det rask hemfärd och snabbhandling på Sainsburys. Ingen mat hemma, och ingen tid att laga innan matchen, så det blev pizza.


Med pizzorna i ugnen stod Olle strategiskt placerad mellan köket och vardagsrummet och hejade.


Jag som bihangs-fan iklädde mig en rättstavad och lång t-shirt och serverade både pizza...


...och sedan drinkar. Är det fredag så är det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar