tisdag 13 september 2016

Regn & raggmunk

Liksom i torsdags och fredags trummar regnet obönhörligt mot rutorna idag. Stackars Olle fick gå till tunnelbanan i världens ösregn... Jag har knölat ned mig bekvämt med en hög kuddar i sängen och satsar på att inte gå ut förrän det slutar regna! Förra torsdagen gjorde jag detsamma på morgonen, och sedan hela eftermiddagen/kvällen med sällskap framför olika filmer när Olle jobbade halvdag, med undantag för några besök i köket för att laga mat. Olle har totalt snöat in på raggmunkar, så det blev torsdagens tema. Det kan ha något att göra med att att han köpte 4 kilo potatis som redan gått ut, han har jobbat hårt för att inte slänga en enda!  

Första försöket: riktigt gott!


Jag piffade min halva med lite ägg.


Ägget var en prima idé, så till middag blev det ägg för oss båda, samt ost som
 klister och pastrami för lite färg.

Vi fyllde upp tallriken med friterad kål, krispigt och mättande.

På fredagen belönade vi oss själva med lite efterrätt, vuxen-style: mörk choklad och vin.

Vi är båda sååååå mogna...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar