onsdag 26 mars 2014

Våffeldagen

Igår var det våffeldag, så vi bjöd in några skandinaviska och skotska vänner (Imogen, Leon & James) och åt oss igenom en stapel av våfflor. Det uppskattades ordentligt av samtliga nationaliteter! Det åts inte bara våfflor heller, det dracks lite vin också - vitt bubbel till välkomstdrink och rött vin resten av kvällen. 


Jag glömde att ta kort på all sylt, men vi hade jättemycket!
Det blev mycket över också, vet inte vad jag ska göra av det...



Frasvåfflor! Det var länge sedan jag åt det, och det var precis så gott som jag
mindes det! Speciellt med varm hjortronsylt och vaniljglass!

Leon lagade våfflorna, jag var tydligen inte bra
nog!

Leon tog också med mesost från Gudbrandsdalen (han
har alltid en hemma). Tydligen äter de det med socker på
sina våfflor! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar