onsdag 5 mars 2014

Pannkakor & plättar

Den här veckan har vi ätit pannkakor i mängder! Vi började i måndags morse då solen sken i Glasgow och jag spenderade 3 timmar på TriBeCas uteservering med Ula, Leon & Imogen för att fira Ula's 28:e födelsedag. Vi hade det väldigt trevligt så klart, men vi var till slut tvungna att gå iväg på föreläsning. Efter föreläsningen tog jag mig till gymmet för ett pass core och efter det blev jag upphämtad av Olle. Vi spenderade sedan kvällen i köket och förberedde oss inför Pancake/Shrove Tuesday (som var igår), Olle ville impa på kollegorna, så han stekte en stoooooor hög med plättar och tog med en burk med hjortronsylt med sig. Det var en succé så klart!






Igår medan Olle bjöd på plättar på jobbet jobbade jag på min labbrapport och var på yoga på skolan. Dessutom spenderade jag en timme väntandes på en föreläsare som aldrig kom, bara för att sedan få två på samma gång, och den som vann och fick föreläsa föreläste om samma ämne vi hade på vår presentation. Det vill säga, vi fick höra samma sak vi hört 9 gånger om redan! Men efter det blev dagen bättre, Olle bjöd på middag på populära nya haket Bread Meats Bread och sedan såg vi Frozen (andra gången för mig) på bio (den är på BAFTA Tour nu och det är filmfestival i Glasgow!). Den var lika magisk andra gången! 


Olle käkade Pulled Bird Sandwich & jag käkade en spicy
version med sötpotatis-pommes.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar