lördag 8 mars 2014

Labb & projekt

Här sitter jag och skjuter upp ett maffigt jobb jag har framför mig den här helgen: en redig labbrapport om E.Coli-gifter som ska in på måndag. Jag försöker desperat hitta på andra saker att göra: jag har redan strukit skjortor, rensat min email, diskat... Vi hann med en ofrivillig sovmorgon också, vi brukar vara uppe vi 8 annars, men idag snarkade vi till kvart i tio. Katastrof! 

Det är lite tungt att helgen måste fyllas med labbtankar när de senaste två dagarna i skolan BARA har handlat om det. Vi har påbörjat våra poster-projekt den här veckan (vi parasitologer jobbar med att ställa en diagnos på en ung herre som rest i Afrika och känner sig lite hängig). Det involverar väldigt mycket mikroskopi och avföringsprover, men det är riktigt roligt! 

Jag har ingen labb-bild, så jag bjuder på en bild jag tog
i förbigående vid bibblan på skolan (det var valvecka
den här veckan). Olle hade definitivt röstat på vem det än
var som hade en minion omkringgåendes för att locka
röster.


Olle har den här veckan fått pris för sitt utomordentliga resultat på December-tentan: en e-bok för nästa kurs. Som han inte kan använda eftersom vi inte har Windows på Mac:en. Jaja, äran duger väl antar jag... Vår potentiella nya rumskamrat kom förbi en sväng i veckan också (äntligen!). Han verkar hyfsat intresserad, så vi håller tummarna för att vi ska slippa leta en ny hyresgäst. Chloe har fått ett sommarjobb här i Glasgow, så hon vill helt plötsligt också bo kvar över sommaren. Det funkar ju utan problem förmodligen, men vi får se hur det blir till slut. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar