fredag 21 mars 2014

Essäer, affischer och norska flyg

Det är fredag idag, men det känns inte så. Vi har varit lediga så mycket den här veckan att jag inte vet vad som är vardag och helg längre, speciellt inte när man ändå måste plugga alla dagar! Min essä gick fint, jag skrev ihop den rätt kvickt i onsdags när jag äntligen kom igång och lyckades memorera den på kvällen, behövde bara en liten uppfräschning i torsdags morse så satt den. Jag lyckades, trots trött handled efter alla upprepade övningsskrivningar, att skriva den på 20 minuter och hade därför gott om tid att improvisera min slutsats som vanligt. Jag skrev slutsatser och memorerade förra terminen, men ärligt talat så blir de improviserade bättre! 

Efter essän knatade jag hem i ösregnet, men det gjorde inte så mycket, jag var redan genomsur från promenaden till skolan. Eftermiddagen spenderades hemma jobbandes på min poster för vårt parasitologiprojekt (vi kom fram till att vår stackars patient har schistosomiasis), men det gick sådär och var ganska tråkigt. Jag surfade runt efter flygbiljetter hem istället och skypade med familjen. Detta resulterade i köpta flygbiljetter hem under påsklovet, och jag längtar så! Jag har redan packat mina väskor, och de är fulla med paket! 









Efter att jag packat mina väskor i morse gick det inte att skjuta upp längre, så jag satte igång med min poster. Det har gått rätt bra faktiskt, jag har skickat in den till min handledare och väntar nu på feedback, men det är mest bara layout kvar att fixa, och så måste jag ju förbereda min presentation som ska hållas på måndag morgon. Det får dock vänta till senare i helgen, nu ska jag möta Olle och handla något gott att äta till middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar