söndag 23 mars 2014

Aktiv söndag i solen

Idag strålar solen i Glasgow, så vi har spenderat mycket tid ute. Vi tog en morgonpromenad i Victoria Park i morse, åt frukost på vägen innan vi gick och klippte Olle (han blev jättefin!) och sedan gick vi till ett lite halvdött campus för att fixa sista finliret på min poster som ska presenteras i morgon. Eftersom jag var så duktig och fick den klar bjöd Olle mig sedan på glass på Crolla's Gelateria och så gick vi igenom både Botaniska trädgården och Kelvingrove Park på väg hem. Mina små ben blev jättetrötta, så jag tog en tupplur när vi kom hem, men nu är jag på G igen! 


Vi hittade en okänd fågel i parken.

Den här bamsingen till vovvsing hittade vi också i parken,
och jag föll så klart pladask och ville ta med den hem!

Jättehunden (eller björnen?) hugo!

Den var så söt, vi fick klappa den lite, och huvudet var tamejfan dubbelt
så stort som mitt huvud. Pälsen sken i solen när han sprang omkring, och
det bara flög dregel och tunga runt omkring. Precis som jag vill ha mina
hundar! 

Vi observerade även lite växtliv.


Trädlillekonvaljer?


En Olle, innan klippning.












Jag rastade trötta leriga fötter på en häst som var ungefär i samma storleks-
klass som jättevovven.

Glassbarstol.

Jag-är-så-duktig-som-lämnat-in-min-uppgift-glass!

Kelvin River Walk.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar