fredag 29 mars 2013

Inte lång nog!

Idag är det långfredag och Olle ska till jobbet trots att de inte har mycket att göra alls och alla de ringer till är lediga. Han hoppas dock fortfarande att det beslutet ska ändras så att det blir en kort dag. Jag däremot vill gärna ha en riktigt lång långfredag. Jag ska iväg och göra lite översättningar på Pexels kontor i Govan och det ger mig mindre revision-tid. Jag SKA ha bra betyg och då måste man ju plugga en hel del. 

Igår pluggade jag non-stop från 8 till 3 och efter det njöt jag av solen när jag gick och mötte Olle. På vägen hem köpte vi en lampa till min läsfåtöljshörna (för studiesyften så klart!), men när vi kom hem och skulle sätta ihop den så var den trasig. Deppigt värre! 

Vi muntrade upp oss själva med att titta på Channel 4 Food på Youtube. Så många trevliga program där! Vi kollade på Heston's Fishy Feast och blev jättesugna på wolf fish, men vi fick nöja oss med vin, lite ost och melon som bara råkade slinka ner...

Det här har absolut ingenting med gårdagen att göra, det här är mitt försök
till en smidig övergång till onsdagens mat:

Påskris med hemodlad krasse och kycklingwok. Mumsigt var det!

Tänkte avsluta med en trevlig nyhet: jag fick mitt betyg för sista MoL-testet igår. För er som inte kommer ihåg var det ett essä-test där vi förberedde 3 och skrev 1 ur minnet. Jag skrev inte den jag var mest nöjd med utan min kortaste som jag mindes bäst. Jag var ju lite orolig över det, men det var onödigt! A5 trillade in på betygkontot där, hurra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar