lördag 29 september 2012

Pre-weekend fun med två riktigt härliga tjejer!


Min torsdag förgylldes när dessa brudar kom till stan!

Olle och jag mötte upp Lisa och Spunken på stan på torsdag eftermiddag för att umgås och öla lite på puben (vi kan ha fått i oss någon burgare också). Som väntat var det otroligt trevligt, och bättre blev det!

Olle vandrade hem efter andra ölen, men vi tjejer gick vidare till The Garage och såg Rival Sons, ett band jag aldrig hört förut, men som verkligen var helt grymma! Älskar band som kan leverera live! Efter giget fortsatte vi vår lilla pubrunda (eller ja, vi gick över vägen och drack mer öl) och efter tag slöt bandets kanadensiska ljudtekniker Neil upp. Efter ett till besök på The Garage (där hela övervåningen nu var täckt i skum, lite Aberdeen-känsla så där) så tog vi en taxi hem till mig och försökte att inte väcka Olle medan vi bäddade sofforna (vi lyckades så där...). 

Nog för att kvällen var riktig skön, men dagen efter var ändå bättre (trots en liten nätt bakfylla on my part, kan inte dricka med Spunken...). Vid tolv kom vi upp, och då blev det american pancakes med en massa jordgubbar till frukost (jag storhandlar jordgubbar nu, innan de skotska goda tar slut!) och sedan njöt vi av solen ute och bara tog det lugnt och snackade. Kanske är det något bara tjejer hajar, men det är verkligen en aktivitet jag gillar, speciellt när man har så kloka och roliga kamrater att byta tankar med! 

Vid tre for mina vänner hem till Edinburgh och jag gjorde väl typ ingenting i två timmar tills Olle kom hem. Och då, mina vänner, blev det mer burgare! Och satan vad goda de blev! Vattnas i munnen bara jag tänker på dem...

Hemgjorda burgare på kalkonfärs serverade med hembakta frallor,
bacon (mycket godare och billigare än svenskt bacon, och mindre fett),
babyspenat + persiljesallad, morotsstavar och hemgjord currymajonnäs med äpple. 

Jag önskar ni kunde känna hur allt smakade, sjukt gott!

En till smarrig middag från veckan som g(o)tt: potatis, broccoli- och fetaostbiffar
med fläskkotlett i gräddig svampsås. Den lyckades vi med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar