tisdag 4 september 2012

Avundsjuk!

Jag vill ha, jag vill ha, jag vill också ha! Jag sitter här och är jättehungrig, och det blev inte bättre av att jag satt med Olle när han åt en gryta som såg riktigt god ut medan jag sippade te. Anledningen för detta fruktansvärda tillstånd är att min dag har spenderats med huvudet i toalettstolen, när jag inte tagit emot paket. Nu har nämligen mina böcker börjat trilla in, tillsammans med ett par andra saker.

För att göra saken lite värre för mig själv tänkte jag blogga lite matbilder från de senaste dagarna. 


Gårdagens middag: Basilika- och äppelsallad med dressing, friterade hemgjorda ricotta- och salamibollar, parmesanfylld kycklinglårfilé, krämig polenta och smarrig tomatsås på körsbärstomater. 


Olles snacks som jag åstadkom igår: Nötiga All-Bran muffins och knäckig energibar med jordnötter och russin. 


Maten i söndags: lax i ugnen täckt med en helt fantastisk sås innehållandes svamp och andra godsaker, toppad med ett crunchy parmesantäcke serverad med polenta och broccoli. 


Dagens tortyr: smarrig, currydoftande fläskgryta som jag satt och dreglade över vid köksbordet nyss. 


Min "middag": Te, en tesked i taget. Det enda som gav mig glädje av detta var att jag kunde inviga min nya Tea for One som kom med posten idag. Det ser ju himla gott ut i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar