söndag 9 september 2012

Förberedelser

Idag var vår sista lediga dag innan semestern, så naturligtvis gjorde vi inte mycket vettigt! Jag besökte affären tidigt i morse medan Olle låg kvar och snusade och handlade frukost och matsäck till morgondagens bussresa. Enligt önskan från tidigare nämnda sjusovare så blev och blir det wraps med olika fyllningar. I morse blev det pepparbiff, brieost och sallad till husherrens förtjusning och i morgon bitti blir det mjukost/brie med kyckling, mango och avokado på den obligatoriska salladsgrunden. Mums!


Olle var duktig och hjälpte mig med mangon.


Varför behöver vi då matsäck? Jo, Olle har ju semester i en vecka nu, och jag räknar ner till skolstarten. Därför tänkte vi utforska Skottland lite! I morgon blir det Aberdeen och på tisdag eftermiddag bär det av mot Inverness och sjöodjuret! 


Okej då, jag har kanske åstadkommit något vettigt förutom att packa idag då: jag var och klippte mig, ÄNTLIGEN! Blev supernöjd trots att vinden förstörde lite av stylingen på väg hem...



På grund av att vi ska på semester handlades det ingen middag idag, vi ville inte ha kvar några dåliga rester när vi kom hem, så vi bestämde oss för att göra ett restaurangbesök. Men när vi väl kom fram till The Big Blue där vi tänkte äta pizza så hade de stängt och ersatts av en pub/bar. Det hade vi ju inte direkt förutsett, eftersom vi gick förbi för ca en vecka sedan då det fortfarande var Big Blue's dörrar som stod öppna. 


Så här ser utsikten ut från det som var Big Blue's uteservering vid floden Kelvin. 


Hungriga som vargar vandrade vi vidare i kringelkrokar i regnet tills jag kom med den briljanta idén att vi kunde besöka Ketchup, stans bästa hamburgerhak. Sagt och gjort, någon timme senare satt vi mätta och belåtna bland alla andra nöjda besökare vid ett bord på Ketchup efter att ha avnjutit Piri Piri Chicken Wings (som såg mer ut som kycklingklubbor) med Louisiana-majonnäs och en varsin köttig burgare. 


Vi hittade näring efter lite om och men: jag tog den nya Arriba!-burgaren och Olles tog min long term favourite Jumping Jack Flash. 


Igår blev värmande curry med blomkål och potatis till middag. 


We do love curry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar