lördag 8 september 2012

Kan knappt gå längre...

Vi har nyligen kommit hem från flera timmars promenad runt Glasgow, och jag var (och är fortfarande) helt slut i benen. Jag orkar inte med att gå till köket ens, och badet jag tog nyss gjorde bara att jag blev sömnigare... Men hela badrummet doftar fantastiskt och jag är väldans mjuk då jag premiäranvände en Marshmallow-bomb från LUSH.

Så, var har vi då varit och gått hela dagen? Vi började med brunch på Kember & Jones som ligger i närheten av skolan. Det blev varm croissant med Wiltshire Ham och ost + apelsinjuice för oss båda. Otroligt gott och mättande, de snålade inte direkt!

Efter det knatade vi vidare in mot stan genom Kelvingrove Park, och efter att ha gjort stan (där det var ovanligt lite folk, förklaring följer) så jobbade vi oss mot Glasgow Green för ett besök i deras Winter Gardens.


Kelvin River som rinner rakt igenom gigantiska Kelvingrove Park bakom skolan. 


I Glasgow Green blev det pausfika bestående av makroner som vi köpt med oss från KJ's. Pistagen var magisk!



Winter Gardens delar byggnad med People's Palace och ett stort fik mitt i Glasgow Green. Det var väldigt varmt där inne...



Kaffeplanta.





Spansk peppar.




Liten kaktusdjungel.










Olle och jag hittade en klätterväxt som hade väldigt väldoftande och mycket konstiga blommor...






Bananer!





Apelsinträden hade hur många apelsiner på G som helst! De var dock gröna för tillfället...





När vi gick från GG hemåt efter floden såg vi mer och mer folk i kilt, något vi även observerat i stan. Nog för att det är Skottland och en del har kilt på sig, men det är mest killar som spelar säckpipa på huvudgatan och tjänar pengar på turister. Idag var det alldeles särdeles många kiltar överallt på både killar och tjejer. Vi såg även flaggor och hattar med fjädrar i överflöd. Slutledning: The Tartan Army hade invaderat Glasgows pubar för VM-kvalmatchen mellan Skottland och Serbien. Det var smockfullt överallt utom på gator och i affärer, och det händer ALDRIG på en lördag här annars! Härligt att se dock, mycket charmiga kiltknuttar häromkring!  


På väg hem.


Vi är osäkra på vad det här är för planta, men den välkomnade oss hem i alla fall!

1 kommentar:

  1. Du funderar inte på att bli florist? du värkar gillar blommor ;)

    SvaraRadera