måndag 6 augusti 2012

Ny vecka, ny lägenhet

Skotsk bank holiday idag innebär att jag får tredagarshelg med min älskling! Och vad gör vi med vår extra lediga dag? Vi häckar i gamla lägenheten och sitter med varsin dator/Ipad och surfar. Vi är alldeles för beroende av Internet...

Till vårt försvar kan dock sägas att den största anledningen till att vi sitter här är för att jag ska kunna regga mig på resten av kurserna. Det var ju sagt att vi skulle få tillgång till systemet igen klockan 11 idag. Vid 11 fick vi meddelandet att vi skulle få ett meddelande angående systemets status vid 12. Så nu väntar vi på det. Kul!

Andra natten i nya lägenheten igår var mycket bättre än den första, jag sov mycket bättre (mindre väsen, det var ju söndag). Den är ganska lyhörd vår lägenhet. Det känns bra att bo på bottenvåningen i och med att jag inte stör någon om jag vill klampa runt i klackar, men insynen (vi har gigantiska fönster i alla rum, insyn avhjälpes med persienner, tack och lov!) och lyhördheten känns så där.

Men vi älskar den i alla fall, och den känns verkligen rätt för oss! Köket är fantastiskt och resten av lägenheten likaså. Man behöver inte knäppa på varmvattnet för att få det varmt och fläkten i köket fungerar! Kanske har vi lite sänkt standard i och med att vi bor i ett europeiskt U-land, men vi är mycket nöjda med vår nya lya! Och det firade vi med en första middag i lägenheten igår kväll. Det blev en nudelwok på saker som var på väg att gå ut.


Mumsigt och mysigt var det, och kvällen avslutades icke desto sämre med brittisk film (Wild Target med Bill Nighy i huvudrollen, kan inte gå fel) i skenet av en mängd vaniljdoftande ljus. Åh, nu längtar jag hem till vår lägenhet... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar