fredag 17 augusti 2012

Händelselös vecka

Så har ännu en vecka gått utan att jag direkt haft mycket för mig. Jag har utbildat mig så här på semestern genom att lusläsa svärfars hitsända tidningar, jag har gjort gymmet osäkert i flera timmar i väntan på att regnet utanför skulle upphöra så att jag kunde gå hem (hemsk träningsvärk var resultatet = gratis massage från Olle!) och jag har haft lite efterlängtad kontakt med människor!

En gammal vän från IB hörde av sig, mina systrar och min familj som jag saknar så har jag också fått prata med, och som vanligt så har mina trogna vänner gjort mig glad med sin närvaro i mitt liv (även om den mest består av konversationer på Facebook nuförtiden).

I det riktiga livet har Olle och mina rävar nu fått sällskap av Beth som nyss flyttat in i en ny lägenhet nära vår, och Vicky som jag ska träffa nästa vecka! Dessutom hamnade jag mitt i ett grannmöte när jag skulle ha en visning i gamla lägenheten igår. Jag skyndade mig förbi så att jag inte blev fast, men det var ändå skönt att se att David som bor i lägenheten under vår gamla fortfarande lever, vi hade inte sett honom på ett tag...

Imorgon ska vi börja måla om köket i gamla lägenheten, när det är klart och vi har städat det som är kvar är det över! Bara häromdagen blev vi av med det enorma störningsmomentet som satt på väggen i hallen. Jag hade sparat ut mina naglar för att få ner klisterdekoren därifrån. Nu ligger det en massa röda körsbärsblommor ihopknycklade på golvet i hallen. Det kändes som en riktig seger när allt var klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar