onsdag 1 augusti 2012

Frustration!

En god morgon är det inte här i alla fall! Jag sitter och försöker registrera mig på kurser för det här året men det funkar inte, och jag är stressad eftersom det finns vissa kurser jag vill ha med färre platser än sökande. Det är otroligt enerverande det här systemet! Bloggar ut min frustration istället!

Igår spenderade jag nästan hela dagen i nya lägenheten med min symaskin och alla fina tyger jag samlat på mig. Det blev gardiner till sovrummet och så påbörjade jag två kjolar och en klänning (som ser ut att bli riktigt bra, jag är så stolt!).

Tog en paus för yoga och promenad i solen och på eftermiddagen mötte jag Olle för att handla badrumsförvaring med hans presentkort. Vi satte ihop den igår kväll, det blev jättebra! Det börjar verkligen kännas bra där nere nu, vi ville inte gå "hem" igår eftersom det känns mer som ett hem där nere... Dessutom är vi ju numera polare med grannkatten, så allt är frid och fröjd där, medan det känns tomt och tråkigt här uppe. Vi planerar att flytta ner på riktigt i helgen, och sedan blir det två Internetfria dagar innan vi får Internet där nere på onsdag nästa vecka.


Min frukost som jag bakade igår. 


Smörsvängd parris med lax & pressad potatis till middag, gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar