onsdag 22 augusti 2012

Som en varg

Jag är så hungrig, men jag tänkte jag skulle slänga ihop ett snabbt inlägg innan frukost. Olle käkar frulle på jobbet idag, det blev mat över från chefernas möte igår, så idag får knegarna resterna. Jag fick faktiskt hem lite igår också:


Captain Tiptoes nötter var jättegoda! 



I övrigt igår åt vi halstrad regnbåge som jag snabbgravat under dagen tillsammans med lite fluffigt potatismos. 

Jag hade som vanligt inte mycket för mig igår, det slår mig hur få vettiga saker jag egentligen gör om dagarna. Eller så är det kanske bara jag som tycker det, eftersom jag brukar ha mycket mer att göra... 

Jag gjorde i alla fall något vettigt igår, jag hjälpte en av mina labbhandledare med en presentation som hon ska göra i slutet av månaden. Presentationen handlar om de online-resurser vi har fått i vår kurs och  hur de funkar. Så, jag fick spela in en liten video där jag svarar på frågor om det här, och den här videon kommer att vara en del av presentationen. Den kommer förmodligen upp på hemsidan med, och det är meningen att man ska kunna scanna en QR-kod med sin telefon och få se videon direkt om man hittar presentationen på annat håll. Det var lite kul! 

Jag har nu lyckats få ner priset på min kurslitteratur också... Det blir lite äldre utgåvor av böcker, och så får jag äntligen en användning för vår Ipad när jag köper några Kindle-böcker (e-böcker). Ska bli så skönt att slippa släpa på en massa tunga böcker fram och tillbaka till skolan! Några sådana blir det ju så klart, men det hjälps inte... I alla fall har jag lyckats pressa priset med drygt 1000 kronor. Skönt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar