lördag 4 augusti 2012

Helt slut

Har varit en lång dag idag, och den är inte över än. Just nu sitter vi i vår gamla lägenhet i soffan (den enda möbeln som är kvar) och väntar ut regnet så att vi kan gå ner till vår nya lägenhet igen och göra klart sovrummet.

Vi har skruvat isär och ihop sängen idag, och mellan dessa två sysslor var vi ju tvungna att bära alla delar mellan lägenheterna. Tungt jobb, även om det bara är typ 200 meter mellan våra bostäder. Man måste gå igenom en park och över två relativt stora vägar som var väldigt vältrafikerade idag av någon anledning. Om man tänker på alla vändor vi gått idag har vi nog knatat runt en mil...

Vår 160x200 cm madrass var helt klart knepigast att manövrera, men det gick! Visst, en del ungar pekade och skrattade, en del människor fick kliva ur vägen, men jag tyckte vi gjorde ett bra jobb!


Kanske skrattades det även åt att jag var helt svartgrå i ansiktet ett tag, Olle fick sig ett gott skratt i alla fall!

Olle bjöd på frunch innan vi påbörjade allt jobbigt flyttande dock, det var så mysigt! Älskar våra små helgdejter! Solig uteservering efter en promenad i Victoria Park, kan inte bli bättre!


Kan inte låta bli, de är så fina!





Hittade något jag vet att en viss person skulle gilla i en av alla mysiga små affärer också!


Min typ av fik! Fast det blev ingen kaka för mig...


Iste med mangosmak för mig, och kall vaniljlatte till Olle (var superäcklig, den smakade kaffe!).


Jag körde på hummustallrik och dippade för fullt medan Olle åt mozzarellapanini (alltid chips till häromkring, it's the British way!). 


Nu är vädret betydligt sämre. Det har åskat och blixtrat ett tag, men det verkar ge med sig. Regnet håller dock i, vi hamnade mitt i syndafloden när vi gick hem från sista rundan för att käka pizza. Vi sprang hem och gömde oss under täta träd i parken men var ändå dyngsura när vi kom hem. Hade varit i regnet mindre än en minut...


Mmmmm! Obligatorisk flyttmat, fick ingen öl dock...

Nu regnar det in i sovrumsfönstret också, tur vi ska flytta härifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar