lördag 11 augusti 2012

Sommar och sol

Har fortfarande sol, men trots att det är varmare idag så blåser det alldeles för mycket för att det ska vara   en perfekt sommardag. Trots det så åt vi frukost i Hayburn Park imorse, överblivna mackor från middagen som jag tog med mig till bion i stan igår när Olle och jag såg Spiderman direkt efter jobbet.

Fin film, bättre story och bättre casting än den förra Spiderman med Tobey Maguire tyckte jag (plus att jag är lite kär i Andrew Garfield), men det faktum att man relativt nyligen har sett en serie Spiderman-filmer baserat på liknande story gjorde att det kändes lite repetitivt.

Det var riktigt konstigt att komma ut från biomörkret och ut i ljuset efter filmen, men promenaden hem i skymningen var mysig som vanligt. Tyckte det var en ovanligt vacker himmel igår.




Det sägs att det ska bli fin himmel ikväll med, tydligen något stjärnfall på G. Om vädret håller i sig tänkte Olle och jag ta ut en filt på baksidan bland rävarna och mysa med lite vin och jordgubbar och försöka få syn på fenomenet som inte återkommer förrän om 110 år (tror det var så...). 

Idag har vi haft helg och varit en sväng på marknad. Det blev inget handlat, trots att utbudet var större än vanligt idag. Däremot spenderade vi några tior på Poundland... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar