onsdag 22 augusti 2012

Grönt blir vitt

Min konstnärliga ådra visar sig tyvärr sällan när jag ritar eller målar, men en stor vägg klarar jag av (jag målade även soffan lite av misstag)! Idag har jag spenderat ett par timmar uppe i gamla lägenheten (som numera är paxad och blir bebodd igen i september) med att måla köket tillbaka till vitt. Inte jättekul, men det är ju något att göra i alla fall. Nästan en hel vägg hann jag med innan jag kilade tillbaka hem i hällregnet.


Fint va?



Väl hemma här känns det som att hela min dag har gått åt till att diska. Hemska tanke! Så otacksamt med, för nu står nästa lass där och väntar på mig efter middagen...


Det blev par i paj till middag: smarrig grönsaks/getostpaj med sallad och hummus först, och så rabalderpaj med vaniljgrädde och hemmagjord Pink Lemonade till efterrätt. 


1 kommentar:

  1. Du värkar missa den stora delen i att måla vägg. att täcka allt som inte ska ha färg! golv med papp och möbler med tyg.
    (jag har lärt mig av mina misstag)

    SvaraRadera