tisdag 1 december 2015

Minnesförlustbloggen innan London: Möbler och syjunta

Eftersom jag inte minns speciellt mycket från veckan/veckorna jag missade att blogga innan London litar jag på mina foton här, och jag har MASSOR! Först upp: möblering och inredning. Efter Sabinas storstädning, och eftersom jag alltid fokuserar på egentligen onödiga saker när jag borde plugga, OCH för att det snart skulle bli jul och vi måste ha plats för julgranen, så blev det lite ändringar innan London, det storstädades och möblades om till höger och vänster, och nu är det riktigt fint. Snart är det dags att julpynta på riktigt också (även om vi redan har granen uppe)...

Alla klädslar blev tvångstvättade också, och efter vad som
 kändes som 17 dagars torkning fick vi sedan kämpa hårt för
 att få på dem igen. Stolklädslarna fick sig även lite ny färg!


Olle tyckte de nya stolarna var utmärkta för studier.

Mysigt värre!


Sovrummet blev äntligen också ganska bra (med speciell plats för lillebror - nedan)!


Nya kuddar fick ta plats också, efter att jag spenderat en hel lördag med att sy
en massa olika saker av diverse tyg som blivit liggandes runt lägenheten (snart
dags för en till också tror jag!).


Julgardin.

Bebisleksak!

Olle har säkerhetstestat produkten.


Kjol blev till kudde.

Julduk för att piffa upp middagsdukningarna på vårt svarta bord.

Lite tjuvstart får man ha (och nu är det ju December!).


I köket har vi också tjuvat lite med jul, Olle älskar den nya tvålen och vi har den överallt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar