lördag 12 december 2015

Julbaket 2015 - Frozen-fest (och annat mini-mums)!

Under söndagen förrförra helgen hade jag planer på att blogga lite och plugga, men det blev bakning/matlagning hela dagen igen! Jag vet inte riktigt hur det händer, det bara blir så! Jag fick i alla fall lite pluggning gjort på kvällen innan vi gick och la oss (trots att min grupp inte svarade på alla mina förslag), och Olle var mycket muntrare då han fick en hel del gjort och då han fick se lite av sin nya serie han följer. Dessutom var jag extra glad (inte bara för att jag fick baka) då Olle städat en del på morgonen, då jag fick skypa med familjen på eftermiddagen, och då vi alla kunde adventsfika för första gången i år på eftermiddagen när Sabina kom hem från jobbet och behövde lite uppmuntran. Härligt!

Nyckeln till bra minimuffins är finfina formar (de här kom på posten från Gnarp).


Det är svårt att inte överfylla minisar, med tanke på att en tesked nästan blir mycket...

De blev hyfsad bra ändå...

...trots att vi upptäckte ett nytt översvämningsfenomen: ensidiga läckor gav upphov
 till en "muffin-kjol/cape", istället för en muffintop. Jaja, mer muffins är aldrig fel?

Speciellt inte när de är så här mumsiga! Olles snöiga alter-ego Olaf höll med,
minimuffins med mint- och vaniljfrosting är hans favorit!


Förutom minimuffins gillar han även varma kramar (precis som min Olaf!).
Jag gillar chokladen i kalendern...

Dags för de rosa små muffinsen att dekoreras...

...med svenska grejer!

Har man ingen snöig julgransskog omkring sig får man fixa sig en själv!


Nedan: Sist men inte minst på mini-muffins-agendan:
 hallon- och mintkombon.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar