lördag 12 december 2015

Julbaket 2015 - Muffin-mania

De föregående två helgerna har det blivit riktiga bakfester (och lite under veckorna också kanske)! Jag har inte bakat på otroligt länge, och Olle har ju varit så väldigt upptagen med sina studier, så jag ville hålla mig ur vägen (men numera kan vi umgås hela tiden!). 

Förrförra helgen började det hela, vi storhandlade på morgonkvisten, och efter det kunde jag hushålla mig själv i köket ganska bra resten av dagen. All bakning tog upp så mycket plats att det inte blev speciellt mycket matlagning dock, så ett tag var jag ganska grinig (det händer ofta när jag blir hungrig, stackars Olle). Det blev bättre sedan dock, speciellt sedan Sabina kom hem och höll mig sällskap lite så att jag fick lite människo-kontakt.


Först på agendan var muffins, massor av muffins!

Vi började med chokladmuffins med Reese's pieces i botten.



Fina nya julformar som fylldes med kanel- och äppelcidermuffins med fikon (nedan).





Nästa sats blev återigen choklad, med kaffe och kastanjer den här gången.



Resten. Resultat nedan:




Dekorationsdags (med lite hjälp av Rekorderlig)!


Vad det är för spännande i mitten här kommer i ett senare inlägg...


Dekorationstrubbel...

In i frysen med hela gänget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar