torsdag 18 september 2014

Ja eller nej?

Idag är det valdag angående Skottlands potentiella framtida självständighet, så jag ska fara hem till Glasgow senare idag och gå och rösta med Olle. De senaste dagarna har varit väldigt aktiva på både Ja och Nej sidan, de är överallt hela tiden, och jag ser mycket fram emot att det ska vara över (men det kommer väl att tjatas om det ett långt tag efteråt med, oberoende av resultatet). Lite spännande är det i alla fall! 

Det var spännande på jobbet igår också, jag kunde inte se mina band i vår vanliga lilla apparat när jag skulle skära ut dem ur min gel (ingrediensen som normalt gör att banden lyser hade förmodligen gått ut), så jag fick besöka våningen ovanför oss och gå in i ett mörkrum där vi har en mycket starkare UV-apparat. 


Så här roliga dörrar får man gå igenom när man ska in i ett
mörkrum och slå på superstark UV!

På tal om jobb så var jag och sökte jobb på ett café igår, det ligger mellan min lägenhet och universitetet, så det är väldigt bra lägre (ca 3 min promenad åt varje håll för mig) och det verkar trevligt. Jag vet inte om jag skulle ha tid att jobba jättemycket, men man kan ju alltid söka! 

Här på universitetet är jag lite svajig nu, jag har börjat med mitt huvudprojekt som jag inte helt förstår, och det är extra jobbigt nu när jag inte riktigt vet vad jag håller på med, Lucy är borta, David är borta och ingen annan vet vad jag håller på med. Christopher gör ju samma sak som jag i första steget, men han verkar lika förvirrad som mig, och Laura, som nu istället för Lucy ska lära upp honom, kommer och frågar mig frågor eftersom hon inte vet alls vad som händer. Jag har inga höga förhoppningar på att vara kloningar funkar första gången, men man kan ju hoppas! Håll tummarna för både jobb och jobb för mig (och Christopher) över helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar