tisdag 16 september 2014

Från ett öde labb

Tvärtemot min söndag var min måndag en väldigt produktiv dag, jag gick in och började jobba vid åtta och vid lunch hade jag jobbat klart I sviten för dagen, jobbat en hel på kontoret, samt suttit I ett möte med Dave I en timme. Jag var verkligen på G! Dock beslutade jag mig för att ta en paus och knata hem för lunch när Lucy och Seb kom tillbaka från att ha varit ute I regnet och handlat Seb's första riktiga sushi, det luktade så gott med mat! Det blev som dock ingen mat just, jag knaprade på lite morötter och surfade lite, och hann sedan precis tillbaka till jobbet I tid skulle det visa sig.

Vid två hade nämligen den nya fjärdeårs-eleven som ska vara här I 10 veckor, Christopher, kommit in, och eftersom våra projekt liknar varandra (så skönt!) så kunde vi göra de första stegen tillsammans, så jag hakade på när Lucy utbildade honom lite. Han verkar trevlig, och jag såg fram emot att lära känna honom ordentligt idag. Alla andra på kontoret är på en kurs, så det var meningen att jag skulle fortsätta lära upp Christopher medan vi jobbade framåt med våra projekt, men han ringde in sjuk I morse, så jag är helt själv på kontoret och måste göra hans jobb nu också. Borde inte vara speciellt ansträngande, och I bland är det skönt att vara ensam också, men det kan ju vara roligt med lite sällskap, speciellt nytt!


Min eftermiddag och kväll blev sen igår, jag är lite stressad över min utbildningssituation (som bekant), så för att återta lite av kontrollen I mitt liv storstädade jag mitt rum och mitt kök, och kollapsade sedan framför Skype med familjen. Jag somnade rätt tidigt efter den ansträngningen, vilket var bra då jag måste upp tidigt och jobba I sviten innan Christopher skulle komma in, men jag upptäckte ju när jag kom in att det var lite onödigt... Men en tidig start är bra ändå!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar