måndag 22 september 2014

Efter valet

Nu är jag tillbaka i Dundee igen efter en långhelg i Glasgow. Jag åkte ju hem till Glasgow i torsdags kväll efter att ha stressat både hemma i lägenheten (med tvätt och annat skoj) och sedan på jobbet med mitt jobb och Christophers jobb (jag agerade övervakare/lärare) så att jag och Olle skulle kunna gå och rösta. Valstationerna var öppna till 10 och jag hann med mitt vanliga eftermiddagståg, så jag mötte Olle efter jobbet, vilket gjorde att vi hade en massa tid på oss att rösta! Vi tog det lite lugnt hemma först, och sedan knatade vi på väg till affären för middagsinhandling in i en valstuga och lade våra röster lite snabbt. Allt var väldigt lugnt i vårt distrikt, men det var ändå lite spännande att gå och rösta, jag har gjort det så pass få gånger förut, och poströstning känns helt enkelt inte likadant... Dessutom röstade vi ju i ett annat land den här gången, häftigt värre!

Vi stannade inte uppe och valvakade, Olle skulle ju upp och jobba i fredags och jag var rätt trött, så efter lite snack med Paul och lite quesadillas till middagssnacks blev det läggdags, och när vi vaknade i fredags vaknade vi till samma ”storbritannska” Skottland vi är vana vid, det blev ju ett stort NEJ i valet. Vi var uppe tidigt så Olle promenerade halvvägs till jobbet och jag följde med fram till gymmet, där jag spenderade ett par timmar med att nöta i styrkesviten och sedan med att få ur mig lite frustration på löpbandet där jag sprang ihop 70 minuters energi som de kan använda till någonting trevligt på gymmet!

Efter min lilla session på mitt saknade hemmagym vävde jag mig hemåt genom alla jobbiga nollor, och sedan blev jag kvar hemma rätt länge, även om tanken var att jag skulle fara ner på stan och gå på bio. Jag tog mig till slut ner på stan i alla fall, men det blev ingen bio, jag gick och shoppade lite tills Olle slutade istället och efter min långa väntan fick jag belöning med råge! Olle kom ut från Hudson med en chokladmunk och några kvarblivna chokladbollar i en låda till mig, och på vår promenad hem delade vi på en strut med pommes också!


Mums från nya favoritstället.

Ge fan i mina strips!

Fontänen var påslagen i Kelvingrove Park.




Resten av helgen har vi inte gjort något speciellt, jag har bakat massor, vi har gått på några promenader i finvädret (som infann sig efter monsternedfallet vi upplevde i lördags morse), Olle har pluggat och lagat god mat åt mig, vi har tittat lite på film och pratat med Paul... Vi har haft en lugn och skön helg helt enkelt, med lite smått störande politiska inslag som klagomål om valet och vad som kommer att hända härnäst, samt lite upprördhet på torget i centrum där firande Nej-sägare rök ihop med besvikna Ja-sägare och alla skyllde på alla och det blev lite rörigt...  

Morgonbak - mexikansk quiche.




Morotskaka på G.



Olle skulle hjälpa till med frostingen, men hade lite otur med florsockret...









Blåbärskaka var nästa projekt.



Vi gjorde lite hallonglass som vi pimpade med skitbitarna från blåbärskakan...

...och vi tillverkade en kolabrownie med...

...mjölkchoklads- och Baja Päron-frosting.


Ingen brownie, men ganska söt ändå!








Det blev en till chokladkaka också, den här gången med vegansk variant...

...med avokadofrosting!



Många kaklådor att fylla frysen med blev det!

Annat grönt: Victoria Park i solskenet på söndagsmorgonprommis.

Morgonpigg!

Banan- och kanelpannkisar till "frulle".



Kalkonbiff till "middag".


Vi var lite sena ute med maten, så det blev bara en liten bit, biffar med sataysås
och Olles hemgjorda pizzasallad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar