tisdag 9 september 2014

Helgeskapader

Jag är inte bra på att sköta bloggen, det har gått en vecka sedan sist igen! Jag sitter här och försöker minnas vad jag gjorde förra veckan, men jag kan inte komma ihåg någonting innan fredag, jag antar att jag mest jobbade i labbet och sedan mös hemma i Dundee med tjejerna, kanske tog någon springtur... I torsdags hade jag i alla fall ett labbmöte, men jag hann inte stanna hela tiden, jag for hem strax innan fem. Jag behövde lämna ett par grejer åt Lucy hos en kollega i Glasgow i fredags, och så klart åkte jag också hem för en av huvudattraktionerna: jag träffade en vän och hennes sambo på besök från Sverige under eftermiddagen i fredags, och efter den trevliga lilla eftermiddagsvisiten utnyttjade jag mitt biokort för att titta på Sex Tape på bio (den var rätt bra). 


Härlig kväll i Glasgow.

Efter bion mötte jag upp med Olle och hans kollegor på Horton's, deras stambar, där de tog farväl av Amanda som slutade i fredags. Det är första gången jag träffat Olles kollegor, och det var superdupertrevligt! Olles BFF på jobbet, Brian, var där och underhöll, men jag tyckte att hans bror, som var på besök precis som jag, var ännu trevligare och roligare. Vi hade som sagt en otroligt trevlig kväll, och vi knatade hem med en strut med pommes från nya chippy-stället på Sauchiehall St. Tamejfan det godaste jag ätit (och det säger jag inte bara för att Ian och Brian köpt mig drinkar hela kvällen!). 



I lördags morse var vi uppe tidigt och promenerade runt i solen efter Olle tandläkarbesök. Vi hittade en liten ny park vi inte sett förut, och efter det mumsade vi sagt pannkisar.








Mer promenad i Victoria Park.





Tittut!

I lördag kväll blev det andra roligheter, Laura i min klass fyllde år, så vi drack drinkar hemma hos henne och skålade för hennes 21:a födelsedag.


Redo för fest!



Jag hade en riktigt bra, och lång, helg, och jag ber om ursäkt för ett lite hackigt inlägg, jag måste jobba på minnet om jag ska uppdatera så här sällan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar