torsdag 12 juni 2014

Whereaboots arr ye fae?

I måndags morse anlände jag här i Dundee igen, trött efter en lång busstur, och gick till labbet ch insåg att inga av mina experiment funkat speciellt bra. IGEN. Bara att starta om, men jag tyckte att jag fick hyfsade resultat igår, men vi har gjort om saker och moment så många gånger nu att Nicola (tillbaka från sin tredagars semester i Venedig) bara sa att vi skulle börja om idag och ta allt från början, grundligt och ordentligt, och får vi ingenting ut av det måste vi verkligen tänka om. 

Det har varit mycket annat på G här på universitetet också, den här veckan har alla förstaårs-PhD's sina "transfer talks", vilket betyder att de ger en presentation om jobbet de gjort det första året och blir "förhörda" innan de får gå vidare till nästa år. Seb och Craig hade sina i måndags och igår, så när de var klara och godkända igår firade vi med att grilla i Magdalen Green hela kvällen i solen. 


Käkade lunch i vårt fik på högsta våningen i måndags.


Många trappor att knata uppför.


Vi grillade vid paviljongen i Magdalen Green.



Att grilla med Tesco's engångsgrillar var inte helt lätt för
grabbarna visade det sig...

Jag tog med bubbel att skåla med och två kartonger
jordgubbar, precis som Anders - vi bor inte bara på samma
gata, vi tänker likadant också!




Slutligen: jag var på stan igår och handlade jordisar och annat (4 gigantiska kuddar och bubbel) och bestämde mig för att ta en taxi hem. Gubben i taxin hade ganska grov dialekt, men kunde inte placera mig (som vanligt) så resan bestod av en konversation där jag återigen var tvungen att förklara mig. Det tar aldrig slut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar