onsdag 4 juni 2014

Kontorsblogg

Här sitter jag på mitt kontor alldeles ensam på morgonkvisten och tänker tillbaka på vad som hänt i veckan så att jag ska kunna åstadkomma ett inlägg. Efter en inte så vilosam helg, med resa under hela lördagen och bakning (mycket uppskattat av alla på jobbet) hela söndagen (förutom ett uppehåll för att se Giffarna spela), for jag tillbaka till Dundee med tunga väskor igen i måndags morse. Den här gången for jag med tåg, det går ca 20 minuter snabbare. Hälften av mina reaktioner som vilat över helgen hade funkat så jag gick vidare med dem, men som det skulle visa sig på eftermiddagen var det en återvändsgränd och jag fick börja om på nytt igen igår morse, då jag kollade mina sista odlingar och förlorade allt hopp. Nåja, mer övning för mig! Jag hade en ganska lång inkubationstid på en av reaktionerna i måndags, så jag kunde gå hem i ca 2 timmar och lämna mina grejer och äta lunch, alltid skönt. Igår var jag här hela dagen dock, jag slutade vid fem och sprang då runt på stan i panik för att handla lite essentialiteter jag glömt i Glasgow.

Blondie brownie med hallon.



Chokladkaka.


Kladdmuffins.


Creme fraiche-frosting.




Medan jag bakade lagade Olle mat: kyckling med klyftpotatis
och örtsås.


Mer chokladkaka!

Vedhuggning.

Frosting!







Chokladtårta med glassrån och skotska jordgubbar.



Choklad- och hallontårta.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra under inkubationstiderna, jag brukar sitta och läsa igenom vetenskapliga artiklar, men jag är redigt trött på det nu (har läst ca 50 sedan jag kom hit) och mina ögon lider om kvällarna efter för mycket skärmtid... Det finns dock inte så mycket annat att göra, varken hemma eller här på jobbet, jag spenderade gårdagen på Skype i några timmar, först med Olle (som är nervös för sitt test idag, lycka till älskling!) och sedan med familjen som såg och lät mycket skarpare än vanligt. Jag håller mig mest inne på rummet när jag är i lägenheten, jag vill inte störa någon annan, men i måndags var jag ensam hemma till strax innan 10, så då passade jag på att hänga i alla rum (de som jag städat, det vill säga)!

Vad annars har hänt här? Tja, igår morse på väg till jobbet bevittnade jag ett slagsmål mellan två lokalförmågor mitt i vägen i morgonrushen utanför en lågstadieskola, jag gick med i kontorets lilla lotteri där man bidrar med några pund och sedan drar ett landslag att heja på i VM, och om ditt lag vinner eller kommer tvåa, trea eller fyra vinner man prispengar. Det blir nog ingenting för mig dock, jag lyckades dra Japan. JAPAN. Av alla lag... I och för sig, de kvalificerade sig i alla fall! Lotteriet ledde till ett långt samtal med chefen (som lyckades dra Spanien) om fotboll, medan Seb satt i bakgrunden (inte intresserad av fotboll) och desperat bara ville prata om sin presentation han ska ge idag.

Det sista som hänt är väl att jag av misstag blivit brunett igen (mitt eget fel), men jag tar det med ro. De som lagt märke till det har bara sagt positiva saker. Omväxling förnöjer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar