söndag 15 juni 2014

Gourock - Kilcreggan - Dunoon

Vi bestämde oss för att njuta av solen (ja, vi brände sönder oss rejält) på en utflykt till kusten igår, så vi for till Gourock och tog färjan först till Kilcreggan och sedan till Dunoon på Cowal Peninsula och bara spatserade runt. Vi hade en riktigt trevlig dag tills det började regna i Dunoon och vi ville åka hem, men fick vänta i två timmar på ett tåg tillbaka till Glasgow från Gourock eftersom ett tåg gått sönder på en station längre upp på spåret. Tur vi hade en liter jordgubbar att smaska på medan vi väntade!


Lill-färjan till Kilcreggan.






Dunoon-färjan.














Framme i Kilcreggan.




Vi intog mumsig glass på vår lilla promenad i Kilcreggan.





Vi tog en promenad på den steniga stranden.








Vi tittade på blommor.







Jag smälte in med havet.










Hundkex!





I väntan på färjan tillbaka...



Vi hoppade av en färja och direkt på den andra för att fara till Dunoon.







Det såg inte så lovande ut i Dunoon...


Men folk var ute och seglade ändå!













Framme i Dunoon.

Vi knatade runt i en slotts/museumsträdgård.


Vi hade hyfsad utsikt från statykullen.


Hamnen.

Slottet.

Kyrkan.

Klocktornet.

Här tog vi en glass medan vi väntade i regnet på färjan tillbaka till Gourock.


Slutligen: notera halsbandet jag hade på mig under dagen.
Min solbränna är jättefin kan jag säga...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar