lördag 7 juni 2014

Juni

Hittills har juni varit en riktigt bra månad, även om jag totalt glömde att det var nationaldagen igår (tills Olle påminde mig). Jag har jobbat i labbet non-stop och vi listade äntligen ut i torsdags vad det är som går fel. Men. Det hjälpte inte speciellt mycket skulle det visa sig när jag analyserade resultaten igår, så nu har vi ingen aning om vad det är som pågår...

I onsdags spenderade jag lite tid på att gå på lunchföreläsningar också, Sebastian i mitt labb hade en presentation om sitt projekt och tjej från en annan grupp hade sin. Det var hyfsat intressant, men jag är ju lite mindre insatt än de flesta andra där. 

I torsdags kom Olle upp och njöt av solen, han hade ju sitt test i onsdags och har varit ledig hela veckan. Han fick dock vänta länge på att jag skulle bli klar i labbet, men jag kom ut i solen en sväng och tog en glass med honom och några kollegor, men sedan fick han njuta av solskenet själv, vandrandes runt Dundee med sina spar-podcasts i lurarna innan jag smög in honom för att visa honom runt i labbet när jag var klar. Hans test gick bra tror vi, men det dök upp lite nya och oväntade grejer, så han är lite besviken över att han förmodligen inte kommer att toppa sina föregående (väldigt höga) resultat. 

Vi spenderade kvällen med att vandra runt ett varmt (som vanligt) Dundee och titta på bilda kaniner och på floden, och vi avslutade det hela med texmex-käk på en liten restaurang vi hittade på vägen tillbaka till lägenheten. Det blev en riktig lyxtorsdag för mig matvis, jag käkade lunch ute med Anders, Anna och Seb också! Det var som soligast under lunchen, så vi avnjöt den timmen på en soldränkt uteservering på en pub i närheten av universitetet. Härligt!

Det syns kanske inte så bra, men vi såg massor av små kaniner som hoppade
runt i Dundee.


The Discovery.

River Tay.

Party-torsdag med säsongsmargarita gjord på lokalodlade
hallon.


Quesadillas!



Olles burrito - den godaste han någonsin ätit tydligen.



Igår blev det en kort dag i labbet, jag försökte bli klar tidigt så att jag kunde leverera lite grejer från Dundee Uni till Glasgow Uni (min mentor från Glasgow och hans studenter jobbar med liknande grejer och de samarbetar lite med oss, så jag fick agera smugglare av bland annat serum). Så, vid lunchtid övergav vi ett molnigt Dundee till förmån för ett glassigt soligt Glasgow där vi skyndade oss att droppa leveransen och sedan bara dumpade grejerna hemma och gick ut för att njuta av de fina vädret, eftersom vi vet att det sällan håller. Så sant, så sant, idag är det stormvarningar och ösregn som gäller...

Vi inledde promenaden i solen med en läskande Spirello
a.k.a Twister.

Parken är fortfarande lika färgglad och härlig.












Smultron.




Jag smälte in finfint.


Olle har inte riktigt fattat vad kepsen är till för...

...men han var glad ändå!

Sådärja!

Soldränkt självporträtt.



Gratis mini-Mr Whippy från kioskvagnen eftersom
eftersom struten var trasig.

Olle såg snygg ut med hallonsås-läppar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar