lördag 14 juni 2014

Fotbollsfest

Ännu en tidig morgonblogg, men den här gången från Glasgow! Jag kom hem igår kväll efter mycket om och men, jag har ju köpt ett tioresorskort med bussen, så jag måste åka buss, och igår var det helt utomordentligt segt! Bussen var 20 minuter sen till stationen, sedan segade vi oss ut från Dundee eftersom klockan var runt fyra och det var tjockt med trafik. På väg till Perth blev vi sedan tvungna att köra sakta då en massiv regnstorm kom från ingenstans och jag trodde seriöst att taket skulle smattra sönder på vår dubbeldäckare, men det gick. Vi var dock tvungna att ta den långa vägen genom stan till stationen i Perth eftersom en olycka skett och orsakat stopp på motorvägen. Som om inte detta vore nog var vi tvungna att köa två gånger mellan Perth och Glasgow också. Tur att jag sover bra på bussar... 

Jag var framme vid halv sju, "bara" 40 minuter sen, och resten av kvällen spenderades framför fotbolls-VM med Olle, vi såg Holland skämma ut Spanien ordentligt och kollade sedan även på Australien - Chile innan vi gick och la oss. I halvtid på första matchen skypade jag med familjen hemifrån och satt i vardagsrummet så att Olle fick vara ifred med sitt halvtidssnack. Helt plötsligt så ser jag en brandbil med lysena på glida in på parkeringen, så jag gick ut med familjen i näven och såg att det rök som f-n från änden av huset och luktade väldigt bränt. Någonting hade startat en liten brand ibland träden bakom garagen, men det verkade lösa sig snabbt och vi var inte i någon fara. 

Jag kollade på fotboll häromdagen också, jag och några kollegor från labbet såg invigningsmatchen mellan Brasilien och Kroatien på studentunionen i Dundee medan vi drack lite öl och hade det trevligt. I övrigt i Dundee har väl inte speciellt mycket hänt, jag har fortsatt med mina experiment och jag ber till alla tillgängliga gudar att mina reaktioner funkar nu över helgen. Jag använde även tvättmaskinen i lägenheten för första gången, men det kan jag säga händer nog aldrig mer, luckan är paj så man kan inte riktigt stänga den utan att pilla med diverse bestick runt låset och den går inte att öppna utan att bända upp. Jag fick be min skotska sambo om hjälp...

På vägen till fotbollen igår fick jag syn på den här lilla vännen som inte
kunde flyga och helt ensam desperat försökte gömma sig från folk. 

Jag vet inte vad det är för en fågelunge, men jag tyckte så synd om honom!

Åt lite närodlade solmogna hallon under lunchen igår, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar