måndag 9 juni 2014

Semester i Glasgow

Jag är tillbaka i Dundee idag igen och sitter här sliten efter en lång arbetsdag i labbet och en stressig morgon med pendling och sol (följt utav timmar av regn). I helgen fick jag dock redigt med semester hemma i Glasgow, vi kom som sagt hem tidigt i fredags och i lördags spenderade vi förmiddagen på stan i det milda regnet och eftermiddagen i hemmet framför Giffarnas vinstmatch mot Syrianska.


Jag rockade min tartan-kavaj i lördags och smälte in i
folkvimlet så klart!

I söndags tog vi lite sovmorgon och satte sedan igång med diverse sysslor: jag sydde tre kuddfodral och bakade mig galen (inga nyheter där) och Olle och jag tog äntligen tag i omplanteringen av våra växter. Eller ja, jag skitade ned mig med jord och Olle fotade!


Jättetomaten fick en upphittad vildpinne.



Jag hade inget bakpulver hemma så jag hittade ett norskt
muffinsrecept utan bakpulver. Smakar precis som vanliga
cupcakes!

Finish med vit choklad och chokladströssel.








Det blev lite chokladkaka med Olles hemgjorda choklad-
mousse också!


Vår hemgjorda chokladmousse grundades på den här JÄTTE-chokladkakan!
Så här nära en supervinst på en nöjespark kommer jag aldrig att komma igen...




Efter allt sysslande var det gott med mat, vi grundade ordentligt med laxpasta
innan vi begav oss ut på West End Festival.

Kvällsgodis - chokladapelsin.


Det är verkligen en stor apelsin i choklad (med smak av apelsin). Jag kan
inte komma över det, den var så cool!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar