måndag 12 maj 2014

Zzzzz...

Jag är helt slut idag! Jag var inte i säng förrän klockan 5 i natt eftersom jag var ute med klassen (jag vet, det är självförvållat, men jag tycker ändå synd om mig själv). Jag tänkte inte gå ut alls, men det blev som det blev! Jag och Olle kollade först på GIF-matchen igår kväll, och jag meddelade alla att jag inte skulle med ut. Men. James ringde och frågade om han kunde dela en taxi med mig (och Niall visade det sig sedan) till Laura där vi skulle umgås och fördrinka lite. Han var uppenbarligen inte informerad om att jag inte skulle ut, så jag ändrade mig helt sonika och slängde på mig lite smink och for och plockade upp honom och Niall. 

Väl framme hos Laura hade vi jättetrevligt vi fyra, men runt tolvsnåret började andra höra av sig och ville att vi skulle komma till Bamboo. Jag hade dock varit smart (trodde jag) och helgarderat mig: "Nej, jag kan inte gå ut, jag har inte passande kläder på mig, och jag har lämnat passet och studentkortet hemma". Men se, det gick ändå! Så klockan halv ett stod jag där på dansgolvet på Bamboo, i opassande dansutstyrsel efter att ha blivit insläppt av en dörrvakt som tydligen trodde mig när han frågade och jag sa att jag var 23 (jag kände mig lite gammal...). 

Vi hade en jättetrevlig kväll i alla fall, vi dansade till klubben stängde vid 3, och sedan gick det utför för mig och Zoe. Zoe var väldigt kramgo med mig hela kvällen, och sa hela tiden att hon inte visste vad hon skulle göra utan mig nästa år etc, hon var väldigt gullig hela kvällen. Strax innan stängning brast det dock och hon började snyfta lite (sjukt ovanligt för Zoe, har aldrig sett henne så, inte ens när hon druckit) och jag var tvungen att ta henne av dansgolvet en sväng. Så vi började prata om hur mycket vi kommer att sakna varandra och hur mycket vi betytt för varandra under de här tre åren som gått... och jag började så klart också snyfta! Så medan alla andra gick och käkade mat ville Zoe och jag bara vara med varandra, så vi stod ute och försökte samla oss, Zoe i min jacka då hon inte hade någon, men det gick inget vidare, och alla våra klasskamrater tyckte att vi var så söta tillsammans (jag gissar att de inte menade utseendemässigt...). 

Till slut hoppade vi in i en taxi med Brian och Zoe kom hem efter lite nyckeltrubbel och många kramar, och jag och Brian knatade från hennes lägenhet tillsammans och pratade av oss lite om allt möjligt. Brian följde mig hela vägen hem, 20 minuters promenad i fel riktning, för att se till att jag kom hem okej, han är så otroligt fin och snäll! Jag var i alla fall som sagt i säng vid 5-snåret och jag kunde äntligen sova när Brian hörde av sig och sa att han var hemma. Vilken kväll...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar