söndag 18 maj 2014

Det går för fort

Halva min söndag är redan över, det här är katastrof! Vi fick en sen start i morse efter att ha sovit ut efter vår utflykt igår och jag fortfarande massor kvar att göra! Jag ska fara till Dundee i morgon redan, så det är en del papper som måste fixas och så ska det städas... Jag försökte fixa det mesta med Dundee och skolan i fredags, men det blev svårt eftersom jag inte hört från Dundee på länge och han bombarderade mig med grejer i fredags. Dock var det en solig dag, så jag kunde känna mig hjälplös och dränkt i dokument och måsten i solen ute efter att ha ränt kors och tvärs runt campus utan att egentligen ha uträttat något. 

Tröst-"kaffe" från Starbucks.

När jag gav upp på skolan i fredags la jag mig dödstrött och stekte och lyssnade på podcasts ute, med grannpojkarna bredvid som sparkade fotbollar kors och tvärs, det var väl hyfsat trevligt, men jag tyckte inte solen tog speciellt bra. Det visade sig återigen att jag hade fel och att lite solskydd på rygg och nacke nog inte varit helt felplacerat (jag är röd som en kräfta i nacken). Solen gick dock till slut i moln och jag gick in och lagade mat med Olle istället.

Jag fixade sallad med röd pesto-dressing...

...medan Olle lagade kycklinggryta.


Kvällssolen avnjöt vi under en promenad till hamnen, där vi upptäckte att
vi inte kunde gå då de höll på att förbereda för helgens Riverside Festival.

Vi gick och tittade på när smågrabbarna spelade cricket istället, och försökte
lista ut hur det egentligen funkar. Det gick sådär så klart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar