onsdag 21 maj 2014

Dundee

Det är så skönt att vara hemma i Glasgow! Jag har inte börjat labba i Dundee än, och eftersom jag pendlar fick jag lov att läsa på hemma idag, och i morgon är jag ledig. På fredag hoppas vi kunna börja i alla fall! Det har varit två hektiska dagar (kan inte fatta att det bara varit TVÅ dagar). Jag har flängt fram och tillbaka till Dundee först på måndag för att gå igenom alla administrativa grejer på morgonen och sedan för att käka lunch med mina kollegor och lära känna alla. Igår åkte jag in men jag satt mest vid mitt skrivbord (japp, har mitt eget skrivbord!) och skötte fler admin-grejer på datorn. 

Allt verkar bra i alla fall, och mina kollegor verkar trevliga, men jag känner mig väldigt liten och osäker där... Även om jag åkt hem och träffat Olle på kvällen så längtar jag ändå hem till tryggheten. Nästa vecka blir det värre, då ska jag flytta till Dundee... Jag var på visning igår och hittade ett rum i en lägenhet som delas med två killar (varav jag träffat en). Det är inte superfint, men det är nära universitetet och stan och jag kom undan med en billig peng. Jag kommer trots allt bara vara där några dagar i veckan och det är bara temporärt, jag ska bara hyra i en månad eller så, så att jag slipper pendla och sedan kan hitta ett bättre rum (förhoppningsvis). 


Det var soligt när jag lämnade Glasgow tidigt i måndags morse, men det var
mycket finare och varmare i Dundee, jag trodde jag skulle smälta! Dundee
är tydligen den soligaste staden i Skottland...

På väg till jobbet...

Här jobbar jag numera!

Hemma igen! Jag har varit jättetrött och snurrig av alla nya intryck och allt
som måste göras när jag kommit hem båda dagarna, tur att jag har Olle som
kan ta hand om mig!

I förrgår blev det en pangasius-liknande fin och panerad
river cobbler till middag. 



Jag gick en sväng i området där lägenheten ligger innan visningen igår, de
har en fin park där och det verkar vara ett vettigt område.












Jag känner mig så klart som hemma i en Victoria Park!

Lägenheten ligger ovanpå kullarna över floden Tay.



Det har varit jobbigt varmt båda dagarna jag varit i Dundee,
så det var gott med mangosorbet-prov!


Jag gick en sväng i en av stadens gallerior igår innan bussen gick hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar