måndag 5 maj 2014

May Day

Idag är vi lediga här i Storbritannien då det är den första måndagen i Maj: May Day! Det kommer nog inte att göras speciellt många roliga saker här idag heller, liksom i helgen försöker vi väl att fokusera på plugg, men det går avsevärt mycket bättre för Olle än för mig, jag har helt tappat gnistan... Vad bra att jag har min första tenta i morgon, det bådar mycket gott! 

Det har regnat och varit riktigt grått och tråkigt här i Glasgow de senaste dagarna, så det hjälper ju inte humöret direkt, idag blir inget undantag om man ska tro BBC Weather. Våra växter verkar dock växa utan speciellt mycket solljus, så vi har något att trösta oss med i alla fall!


Broccoli-salladen växer bäst i vårt lilla växthus.

Höjdpunkten denna helg var när Olle lagade till kyckling
med kanderad chilli till min sallad i lördags kväll, mums!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar