måndag 12 maj 2014

Eurovision

I fredags fick jag inte mycket gjort, mest för att jag var så trött för att jag sovit dåligt eftersom jag var ute kvällen innan så klart, men på lördag var jag pigg igen och Olle var ledig, så vi bestämde oss för att gå och se en tidig bio. Vi såg filmen Bad Neighbours med bl. a Seth Rogen och Zac Efron. Olle tyckte att den var duglig, jag var inget större fan... 

Vi gick både till och från stan, skillnaden var att vi på vägen till stan hade uppehåll. På vägen hem öppnade sig den skotska himlen och dränkte oss totalt. Halvvägs hem slog det dock plötsligt om och blev jättesoligt, och folk tittade konstigt på de blöta katterna som klafsade omkring ute med tjocktröja och jacka... 

Jag tror växtligheten i parken uppskattade både regnet och den efterföljande
solen mer än vi gjorde.


Helt galet att syrenerna slagit ut redan!

Väl hemma gjorde vi ingenting speciellt förutom att ladda för Eurovision som vi kunde se (hurra!) på både SVT Play och BBC (vi valde den svenska sändningen, fast vi röstade på Sverige med det engelska numret!). Det gick väl som väntat skulle jag vilja säga, min vän Imogen är otroligt fäst vid Eurovision och sms:ade mig uppdateringar om vad hon och hennes familj ansåg o ditt och datt, Brian använde Facebook för att pusha på Österrike, Laura drack shots med sin syster och Niall hade bara en sak att säga: "Fan vad svenskan var het!". 

Vi lagade grillspett till Eurovision i år, vi blandade svamp
och paprika med korvbollar gjorda på kött från hjortkorvar,
riktigt gott blev det!

Redo!

Ta-da!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar