söndag 25 maj 2014

Labb & GT

I fredags var jag tillbaka i labbet igen, den här gången på riktigt! Vårt material som vi beställt kom i fredags så jag kunde börja testa vattnet i det nya labbet och få uppleva den praktiska sidan lite när vi började en process för att validera några protein som potentiellt är involverade i resistens och transport av medicin. 

Jag kom inte hem förrän klockan åtta i fredags, bussen jag skulle åka med var sen och jag kom inte iväg förrän halv sju eftersom vi hade lite efterfest på jobbet med morotskaka och gin och tonic! När jag anlände i Glasgow fick jag också höra att vägarna varit avstängda eftersom all rök från den stora branden på Glasgow School of Art svepte ut över alla vägar och försämrade sikten. Hela biblioteket stod i lågor vid lunch tydligen, och folk sörjde inte bara den fina K-märkta byggnaden utan också alla examensarbeten (det var deadline i fredags) som slukades. 


Jag tog några insider-foton från byggnaden jag jobbar i.

Här har vi mitt lilla skrivbord, det ser jättetrist ut, jag vet!

Vår lilla kontorsutsikt.

Vårt labb!

Här jobbar jag alltså, med alla nya fina maskiner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar