söndag 18 maj 2014

ISoc-tripp till Portpatrick

Jag bokade en resa med ISoc i veckan och igår var det dags, vi lämnade ösregnet i Glasgow bakom oss och for mot kusten och den Irländska sjön. Det var inte meningen att Olle skulle med, men han följde mig till bussen och eftersom en kille inte dök upp följde han med, totalt oförberedd (men välklädd för ändamålet i joggingbrallor och munkis, skulle det visa sig - tvärtemot mig!) som han var.

I väntan på bussen knatade vi runt Campus lite...

Som sagt, totalt felklädd, men jag hade ombyte med mig.



Första stoppet på resan var inte jätteangenämt, det regnade och var rätt grått och tråkigt i
Ayr, men vi fick i oss lite frukost i alla fall, och Olle dansade lite utanför Pirate Pete's på
stranden.

Vi spanade in några kurviga häckar...

...och på väg därifrån kände vi oss som hemma när vi fick
syn på röda trälador och kossor!

Vi passerade några färjor på väg till Irland och Nordirland.

Väl framme i Portpatrick, vår huvuddestination, åt vi
(traditionsenligt för våra ISoc-resor) fish n chips på en
varm stentrappa med havet som utsikt.

Mycket uppskattat!

Jag vet inte vad jag lyckades göra med mina skor...

Maffig lunchutsikt.





Vi presentspanade åt pappa...


...men njöt mest av det klara turkosa vattnet!



Det var dock lite för kallt att bada!

Vi stannade och tittade på mer båtar på vägen hem under ett toastopp i Girvan.



Jag har tagit massor av fina bilder från resan, men de kommer i separata inlägg så att det inte blir för mycket! Det blir nog rätt mycket ändå, jag redigerade över 700 bilder igår, men jag har reducerat dem till drygt 300 nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar