onsdag 7 maj 2014

1/2

Igår hade jag min första och näst sista tenta, och trots att jag inte hade speciellt höga förhoppningar gick den förvånansvärt bra (tror jag). Olle lyssnade tålmodigt på mig i måndags kväll och det hjälpte mycket för självförtroendet att jag fick prata ur mig lite vetenskap innan tentan! Hur nu än tentan gick var det i alla fall väldigt roligt att träffa alla i klassen igen, och i morgon känns det väl ännu härligare, efter att vi får sommarlov efter tentan klockan 5!


Jag har inga bilder att bjuda på från igår eller idag, så jag bjussar på mat-
bilder från MayDay. Det bakades bröd här hemma...



...det stektes "korvbollar" av chorizo-kött...

...det lagades en otroligt stark ärtsoppa med grön chilli...


Detta avnjöts sedan med rikliga mängder creme fraiche för att lindra styrkan!

Dessutom åt vi bröd så klart!

På kvällen skördade vi ruccola- och broccolikrasse.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar