fredag 19 juli 2013

Löningsfredag

Idag har varit en riktigt bra dag! Jag upptäckte i morse att det var min namnsdag och sedan dess har det bara rullat på. Jag hade en liten segstart med lite småsysslor hemma, men sedan bar det av ut i solen för en promenad till Whiteinch (vid Victoria Park) och Supreme's kontor där jag skulle hämta resten av min lön. Det var med lätta steg jag lämnade kontoret, för jag fick ca 1000 kronor mer än jag räknat med! 

Jag knatade genast ner på stan för att inhandla lite välbehövliga grejer. Det blev ett par strumpbyxor, två par leggins (tråkigt!) och så ett par fina nya ballerina och lite grejer på Tiger. Jag handlade dessutom lite presenter till Olle på H&M och så firade jag mig själv då jag handlade nytt tyg på Mandors. Nu ska jag bara fixa symaskinen... 

När jag kom hem var jag helt färdig och däckade på en filt ute i solen och väntade på Olle och ett sms från min far. Han kommer ihåg alla namnsdagar (förmodligen för att han har en almanacka!) och han skickar alltid en liten hälsning. Men inte! Jag började nästan bli orolig, men för ca 10 minuter sedan plingade mobilen till!

Gott med vattenmelon i solen! Jag passar på medan det är säsong, jag svär
att vi har ätit tre stycken den här veckan!

 När Olle kom hem firade vi helg och namnsdag med drinkar och tillbehör, och det slutade med att det inte blev någon middag utan bara filmtittande och ost. Men nu måste vi verkligen sova, för imorgon bär det av utomlands minsann!

Mmmmm, frozen grapes och blåbärsost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar