onsdag 24 juli 2013

Efter stormen

God morgon! Idag, till skillnad från igår, sitter jag i ett soligt Glasgow och skriver. Igår satt jag mest inne under dagen och mös i min ensamhet med tända ljus medan det blixtrade och dundrade utanför fönstren. Regnet smattrade och blandades med hagel, och himlen var kolsvart. Det åskade non-stop i 40 minuter innan de svarta molnen gav med sig, och när jag på kvällen skulle ner till stan för att träffa Rachael så hade solen tittat fram. Dock var det fortfarande grymt kvavt ute och det började regna igen när jag precis kommit hem. Det sägs att det ska bli mer åskstormar innan veckan är över.

På väg till stan för en fika med Rach. Fika har blivit ett
välanvänt ord bland mina skotska vänner nu, det har
spridit sig och folk gillar att man slipper säga: "Shall we
go for coffee?" när man egentligen inte dricker kaffe!

Förutom mitt möte med Rach så såg min tisdag ut nästan precis som min måndag. Jag låg hemma och läste (jag är inne på andra boken av Game of Thrones nu), men när Olle kom hem så skyndade vi oss till gymmet. Vi ville testa en klass som hette Total Body Workout, och nu lider vi av sviterna. Stackars Olle kan knappt röra sig utan att grimasera! 

I söndags hade vi jättefint väder här i Glasgow så vi låg ute på gräset bakom huset. Jag rensade rabarber (det var rea, så det blev MYCKET rabarberpaj...) och sedan var jag bokhållare åt Olle när han pluggade. 

Rabalderpaj in the making. Jag fick receptet av Eva och
det blev supermums!

Det blev BBQ-lax med bulgur och aioli innan vi fick paj dock!

Idag ska jag iväg till skolan för att jobba bort träningsvärken med Rach och Rebecca på gymmet (boxning eller simning, vi har inte riktigt bestämt än, men jag tror att jag sjunker om jag försöker simma med min träningsvärk!) och så ska jag på möte med ISoc's ledare Hojjat. Jag har nämligen börjat engagera mig i organisationen och ska på lördag själv guida en tur till Oban och Isle of Seil (där vi var med Joel och Alex). Jag är skitnervös, men det ska nog gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar