lördag 22 juni 2013

Glad Midsommar!

Dagens midsommardagsfrulle.
Jag vill börja med att önska alla en otroligt glad midsommar och sedan be om ursäkt för den dåliga uppdateringen i veckan, vi har haft lite problem med Internet. Vad har hänt sedan i måndags då? Tja, i tisdags var jag först på intervju i ett industriområde i Glasgows hamn (mycket mindre läskigt klockan 11 en tisdag förmiddag än en söndag eftermiddag...). Jag hann i princip bara komma dit, fylla i papper och vända på klacken, då de tydligen inte behövde intervjua mig utan redan satt mig på jobblistan. Det gäller då alltså ett jobb i ett matstånd på festivalen T in the Park. Blir till att tälta! 

Det har bland annat blivit chokladmuffins i veckan. Som jag
har bakat för att få slut på alla konstiga ingredienser vi haft
hemma som bara stått och tagit plats! Olles kollegor är
jätteglada och nöjda!
Glad, nöjd och lite smått förvirrad promenerade jag då hemåt med pappa och Eva som sällskap i luren och jag hann precis ta mig till gymmet för lite yoga till lunch. Efter det tror jag inte att jag gjort något resten av veckan! Jag har mest segat hemma, bakat och städat lite i väntan på att vår landlord Händige Steve skulle komma för att kolla på vår rykiga, brandluktande dusch. Han kom i onsdags eftermiddag och konstaterade att vi behövde besök från elektriker och rörmokare då han inte alls fattade hur felet (smälta kablar) kunde ha inträffat och hur det skulle kunna repareras. Det lutar åt en ny dusch... Vi kan fortfarande duscha, men vi har blivit informerade om hur vi ska göra om det börjar brinna. Känns kul! 

Även Steve och Marion fick kakor.



I övrigt i kategorin "Saker jag väntat på denna vecka" - jag har fortfarande inte fått besked om jag har kommit in på Parasitologi trots att det ryktats att vi skulle få bekräftelse denna vecka. Jag tycker det känns riktigt jobbigt att inte veta, jag vill ju kunna sätta igång med förberedelserna! Ett besked har jag fått i veckan dock, jag fick inte jobbet på skoaffären. Bara att fortsätta kolla! 

Som ni förstår så har inte mycket hänt i veckan, det blev inte mycket till midsommarfirande heller. Det firas ju inte här (annat än av "hedningar" som firar sommarsolståndet, typ vid Stonehenge). Vi satt hemma och tittade på film med räkor och jordgubbar, och det duger ju alldeles utmärkt!


Gud vad jag njöt!

Sommartårta!




Ni får ursäkta lavinen med tårtbilder, men jag är stolt över
att jag lyckades med schackmönstret!

Olle gjorde sig en liten tårta (annars kallat bakelse).

Ingen riktig midsommar utan jordgubbar!

Idag har vi varit på gymmet och kört slut på oss och nu ska vi väl snart göra middag. Vi tajmade verkligen promenaden till och från gymmet perfekt då det var soligt, annars har det ösregnat idag! Nu ska jag hjälpa Olle i köket, han är inte mästerkock när det kommer till musslor (det enda han inte är bäst på!). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar