lördag 5 januari 2013

Vinnare & förlorare

Nu sitter vi här hemma under en varsin filt och har precis spelat Fia med Knuff. Olle vann två av tre omgångar och var galet skadeglad, retades (och fuskade) friskt och döpte sina pjäser till Sara-killers. Jag vann en gång, och då var jag så elak som knuffades hela tiden, och stackars Olle hade sådan otur och allt var så orättvist...

Olle är lite nere nu.

Annars idag har vi inte gjort mycket, vi fikade innan vi spelade Fia, quesadillas med getost och morotsstavar. Bryggde pliktskyldigt en kanna te också (vi är ju trots allt i Storbritannien) men det dracks inte mycket av den, speciellt inte sedan vi börjat kriga över Fia. 

Olle har börjat jobba igen "på riktigt" den här veckan, och jag har småpluggat lite till skolstarten på måndag. Metro (gratistidningen på tunnelbanan) har även börjat komma ut igen, så jag är återigen informerad om läget i världen. 

Jag var in till stan häromdagen och mötte Olle efter jobbet. Då var det så här fint ute (innan det började regna på oss så klart!): 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar