torsdag 10 januari 2013

Bästa stödet

Det är tur att jag har en sådan fin familj och bra vänner som kan stötta mig när jag är lite nere, efter dagens peptalks känner jag mig i alla fall lite bättre.

Något bra har kommit från mitt nedslående resultat i alla fall: jag har pluggat stenhårt i två dagar, inte till något speciellt eller för att jag måste (det har gått 4 dagar av terminen - vi har inte så mycket att göra) men för att jag vill bevisa för mig själv att jag är så duktig som min pappa tycker att jag är!

Jag har lyckats helt okej hittills, jag missade kaffestund med Marios (kom tillbaka från Grekland igår) och Inari i morse till förmån för studier i bibblan. Jag var så inne i mikrobiologin att jag glömde att äta lunch och fick småspringa till min föreläsning vid tolv!

Senare idag (efter mer bibliotekshäng, det är vad man gör när man har två timmars hål) så hade jag räknetutorial i MoL, något jag inte såg fram emot (inte helt kär i nuffror), men så kom jag dit och såg Marios stå utanför! Jippie! Vi lyckas alltid så bra när vi jobbar ihop, även så idag. Så nu känner jag mig mycket smartare! Fråga mig igen i morgon efter mikrobiologi-labben så är det kanske annat ljud i skällan, men det går ju upp och ner...

Jag har i alla fall något att se fram emot nu - snart kommer pappsen och Eva och hälsar på, och innan dess ska jag besöka min Hälsingefrände i Edinburgh. Fun-sational, som Olle brukar säga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar