lördag 26 januari 2013

Mysdag

Idag har Olle och jag haft en riktigt trevlig helt ledig helgdag. Vi hade jättefint väder ute (igår var det snöfall, men ingenting ligger kvar) så vi promenerade in till stan och tillbaka. Ett par jeans inhandlades, vi åt frukost i Kelvingrove Park och sedan glass på Big Licks, så här i vårvädret! När vi kom hem läste jag svärfars tidningar och Olle skypade med densamme.

Kelvingrove Park idag.

Vi har nyss ätit middag, så mätta och belåtna har vi nu myst ner oss under några lager filtar och ska väl kanske titta på någon film.

Det blev vin och ostiga restkex från päronens besök till "förrätt". 

Varmrätten då: glaserade fläskchipolatas (senaps- och apelsinmarmeladglaze)
med ugnsrostad potatis och surkål.

Eller: körv och pärer! 


Igår blev det ingen middag, vi käkade popcorn framför en jättedålig boxningsfilm (stängde av efter 20 minuter, helt outhärdlig film med dåliga skådisar) och sedan blev det läggdags helt plötsligt. Jag var rätt slut efter lång dag som började dåligt med urtråkig MoL-föreläsning, fortsatte med hörnplats (såg ingenting) på en av mina favoritlektioner och avslutades efter seg membranlektion och kalkonlunch med Jenny och Ellie med en labb som ännu en gång drog över. Vi tillverkade egna odlingar (flytande och fasta) och hetsade till ett par mikroskopslides som vi skulle betygsättas på. Ännu en gång, jag vet inte hur, jag var så stressad, så lyckades jag sno åt mig ett ypperligt betyg för detta. Härligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar