tisdag 1 januari 2013

Nyårsfirande

Det blev hemma i år, vi var för sent ute för att få plats på någon restaurang och det blev ingen fest heller, bara lite drinkar hemma framför filmen Pitch Perfect. Men Olle var nöjd, han fick ju använda sin nya fina stekpanna när han stekte kött!


Färdiga produkten: ryggbiff med hemgjord bea, potatis och rosmarinfrästa
svampinjoner. 

Till förrätt hade vi inte direkt planerat något, så det blev lite av varje -
kylrensning! Sallad med fetaost och vitlökssås och små snittar på tyskt
surdegsbröd med paté på rökt anka. 


Till efterrätt blev det drinkar - blåbärsbubbel, melonglassdrink med
jordgubbar och så hallonsorbet-melondrink...



Sedan blandades det hej vilt - Olle drack en tropisk drink med melonlikör
och sjukt häftig färg, och jag lyckades riktigt bra med min drink: den
smakade som de där hårda hallon-lakritsgodisarna man kan köpa hemma
i Sverige. Jag blandade Sambuca Raspberry med hallonsaft & tranbärsjuice,
la i lite hallon och is och sockrade kanten. Vips så hade man flytande godis!

Vid (vårt) tolvslag blev det hallonbubbel. Vi låg i soffan
och tittade efter fyrverkerier men hittade inga, men vi såg
en redig måne i alla fall! 

Jag struntar i fyrverkerier så länge jag får pussas med min
Olle!

Olle var så fin i skjorta och förkläde! 



   

Olle blev lite närgången med kameran ibland...




Vår kamera slutade funka igår, så det blev Ipad-bilder istället, därav lite sämre kvalitet. Bilderna blev ju inte direkt bättre av att vi befann oss i köket med en stor papperskorg och en hög disk i bakgrunden heller, men så är det! Vi hade i alla fall en trevlig afton tillsammans, och vi fick skypa med våra familjer också. Nu önskar vi alla en god fortsättning och ett fint 2013! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar